niedziela, 6 września 2015

00.




„Im mniej człowiek wie, tym łatwiej mu żyć. Wiedza daje mu wolność, ale unieszczęśliwia”. Erich Maria Remarque


 — Za dużo czasu minęło od twojej ostatniej wizyty — powiedziała Królowa, a ja uśmiechnęłam się.
Za dużo czasu? Przecież nigdy tu nie byłam!
Zmarnowałaś cały swój poprzedni... sukces.
Ja i sukces? Nie, to nie może być prawda. Przecież okazało się, że to wszystko było zwykłym snem... Przez ten sen chodziłam na terapie psychologiczne, bo bałam się własnego cienia, dosłownie i w przenośni. Teraz spotkałam jakąś chorą babę, która nie wiadomo czego ode mnie chce. Na dodatek rozdarłam ulubioną bluzkę i rozbiłam ukochany kask. Oj nie. Tak nie będzie.
Ale po co tu w ogóle jestem?! — Z trudem zapanowałam nad głosem, który prawie przeszedł w krzyk.
Byłam zła, gotowało się we mnie. Miałam sobie NORMALNE życie, a nagle taka zmiana.
Przekonasz się w swoim czasie.
Jakim czasie? Kiedy i gdzie?
Zawiodłaś mnie i innych — wyszeptała, powoli wstając. — Całe królestwo się rozpada, z tobą na czele. Zawiodłaś Teraźniejszość.
Teraźniejszość to osoba?
Pokiwała głową.
Zobaczymy, czy naprawisz swoje błędy. Zobaczymy...
Rozejrzałam się po pomieszczeniu. Zobaczyłam tylko wszechobecną czerń, przed którą wyraźnie rysowała się Biała Królowa. Byłam sama. To musiało wreszcie się skończyć.

2 komentarze:

  1. Hmmm... Ogólnie zaciekawiłaś mnie, może dlatego , że tak pasjonuję się jeździectwem? Masz chyba dobry styl, a przynajmniej tak mówi mi intuicja ;). Jedyne, co bym poprawiła, to ten błąd stylistyczny: "Klacz się spłoszyła, przez co dziewczyna usiłowała wyjechać spokojnie na zewnątrz" - jeżeli się spłoszyła, to dlaczego miało to spowodować po pierwsze "spokojny wyjazd" a po drugie, "na zewnątrz"? Coś tu nie pasuje. Kolejna sprawa to ogromne drzewo. Wcześniej nie było o nim ani jednej wzmianki, co sprawia, że czytelnik za bardzo nie wie o co chodzi. I ci przyjaciele,to jest, zdaje mi się po prostu za mało rozwinięte zdanie, przez co wprowadzasz do tekstu chaos. Ale poza tym jest dobrze, i nieźle się czyta. Pisz dalej, bo trening czyni mistrza ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Miałam sobie NORMALNE życie, a nagle taka zmiana". -> bez 'sobie' ;)
    "Byłam zła, gotowało się we mnie". -> po 'zła' mogłabybyć kropka, ale to tylko taka moja uwaga ;3
    Tajemniczy prolog - nic w sumie nie wiadomo.
    Można by było dodać jakiś opis miejsca - gdzie znajduje się bohaterka tekstu, byłoby wtedy klarowniej ^_*
    Zobaczymy co się stanie dalej :*
    Pozdrawiam. Carmille

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za obserwacje i komentarze.
Jeśli mam czas, odwiedzam każdy blog, o którym napiszesz w komentarzu.
Prosiłabym, abyś nie pisał/a komentarza typu: „Fajny blog, wpadnij na mój”, „Obserwuję, wpadnij na mój”, bo to świadczy o tym, że chcesz się zareklamować.

Szablon